duminică, 21 octombrie 2012

Recenzie "Legile atracției", de Simone Elkeles

Cartea a apărut la editura Leda, și o puteți comanda de AICI

Toate lucrurile bune au sfârşitul lor...şi de fiecare dată când vrei ca ceva să nu se sfârşească, iminentul "end" apare mult mai repede decât te-ai putea aştepta. Am citit multe cărți pe care pur și simplu nu voiam să le aflu sfârșitul, nu voiam să mă despart așa brusc de personajele pe care, sinceră să fiu, le iubeam. Însă, n-am simțit asta atât de puternic decât la seria fascinantă, scrisă de unica Simone Elkeles. Ce e și mai dureros, e că am simțit-o de două ori, în ambele volume ale seriei :)). Povestea s-a repetat, desigur!
"Legile atracţiei", volumul al doilea din seria "Chimie perfectă", m-a făcut să visez chiar mai mult decât primul volum, un volum pe care l-am adorat şi pe care-l laud peste tot, oricui.
 Autoarea, Simone Elkeles, este din punctul meu de vedere, un geniu al cărţilor romantice. Da, într-adevăr, te aştepţi ca bad-boy-ul mexican să se îndrăgostească de regina frumuseţii, aşa cum se întâmplă în primul volum, şi da, te aştepţi şi ca narcisistul şi mai bad-boy, fratele mai mic al primului mexican, să se îndrăgostească de fata adventurieră, căreia nu-i pasă cum arată atunci când iese din casă.
 Ca un fel de vis frumos, cartea te face să te îndrăgosteşti de personaje, te acaparează printre paginile ei albe şi nu te lasă să scapi până la sfârşit. Am terminat cartea în mai puţin de 8 ore, şi trebuie să recunosc că mă opream la fiecare 5 pagini şi mă gândeam la diferite şcenarii cu personajele :)).
Carlos Fuentes, rămas în Mexic alături de mama şi fratele mai mic, după ce Alex, fratele cel mare, se retrage din banda Latino Blood şi merge la colegiu după iubita sa Brittany. În Mexic, după o luptă grea de a rămâne "neiniţiat" în vreo bandă, Carlos se satură să muncească pe bani puţini pentru a-şi întreţine familia, şi intră în banda Guerreros del barrio, unde traiul i se uşurează prin banii necinstiţi pe care-i primea în urma traficului cu droguri. Însă Alex îl obligă să se întoarcă din Mexic şi să se facă "băiat cuminte"...astfel, el ajunge să meargă la un liceu respectabil, să fie nevoit să se comporte ca un model, ştiţi vorba aia : "nu beau, nu fumez, nu umblu nopţile...dar şi când oi ieşi din puşcărie!" :)).
 Moral vorbind, Carlos este un mexicano înrăit, deşi bun la inimă, preferă să se comporte ca o jigodie, aş putea spune, narcisită, ce ştie foaaarte bine cât de bine arată şi ce poate face fetelor cu " o faţă şi un corp după care fetele se dau în vânt".
 Dar ştiţi că dragostea transformă orice cărbune încins într-un diamant strălucitor,nu? :->
 Kiara, personajul feminin, mi-a plăcut la nebunie, deşi nu semănăm mai deloc :)). Kiara este o fată căreia nu-i pasă absolut deloc de înfățișarea sa- în caz că ați citit primul volum, Chimie perfectă, vă puteți imagina pur și simplu opusul lui Brittany :))-, ce poartă mereu haine lălâi, fiind gata de expedițiile sale în munte mereu. De asemenea, poartă tot felul de tricouri hazlii cu diverse mesaje, mesaje ce m-au făcut să râd muuult! :)). Isteață. harnică, mereu gata să ofere o mână de ajutor, dar și gata să facă o farsă amuzantă tututor ce-o calcă pe nervi, incluzându-l aici și pe faimosul nostru Carlos :D.
Intrigile apar, personajele se complică în propria lor simplitate, dar apar și unele chestii ce nu pot fi rezolvate așa cu una ...cu două, cum să scapi de o mafie a drogurilor așa de simplu,nu?
Daaa, v-ați prins, cartea nu este doar un roman de dragoste, e mai mult de atât; replici amuzante, îmbrăcate în situații care mai de care mai tari, intrigi destul de surprinzătoare și un final pe măsură!
Mi-a plăcut enorm de mult fiecare rând din cartea asta, e o carte spectaculoasă, poate multora nu le va plăcea, dar...e ceva la întreaga serie care mă atrage, cred că datorită asemănării ei cu un basm modern- binele învinge mereu în povești, păcat că nu și în realitate :))!
Vă recomand cu drag seria Chimie perfectă, pe care o puteți găsi la editura Leda, desigur :D Vă asigur că vă va bucura chiar mai mult decât m-a bucurat pe mine :).